ضوابط و ساختار هیات امنا
ضوابط و نظام نامه فعالیت دبیرخانه هیات امنای دانشگاه ها/ دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و موسسات وابسته
با توجه به نقش و اهمیت هیات امناء در دانشگاه ها / دانشکده ها و موسسات وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و نیز وظایف ، اختیارات و ظرفیت های تعریف شده در قانون تشکیل هیات امناء مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی و همچنین قانون برنامه توسعه پنجم ( ماده 20) و از طرفی ایجاد تشکل های هیات امنایی در بیمارستان های تابعه ، ضرورت ایجاد ساختاری با شرح وظایف و اهداف مشخص را در دانشگاهها / دانشکده ها/ موسسات بوجود آورده است. این مهم با تصویب ساختار تشکیلاتی ( نمودار سازمانی ) ، شرح وظایف و پست های سازمانی توسط هیاتهای امناء و ایجاد دبیرخانه دائمی هیات امناء در این موسسات در سال 90-1389 با هماهنگی مرکز تحول اداری وزارت متبوع نهادینه گردید.
مسئول پیگیری و هماهنگی در انجام تکالیف و مصوبات بعنوان بازوی ناظر و محیطی هیات امناء در تصدی پست رئیس این دبیرخانه ، تعیین و توسط هیات امناء در سطح دانشگاه انتخاب و تایید گردید تا با نظارت بر حسن اجرای مصوبات و تکالیف بعنوان مشاور رئیس دانشگاه / دانشکده / موسسه نیز حضور و فعالیت داشته باشد. تشکیلات دبیرخانه (رئیس و کارشناسان آن) با انسجام در اقدامات و ایجاد تعامل و ارتباط بادبیرخانه مرکزی هیات امناء مستقر در ستاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نقش اساسی در توسعه ، بهینه سازی، اجرایی شدن مصوبات و به سرانجام رسانیدن تکالیف جلسات و نیز ارزیابی اقدامات و تصمیم گیری ها را با هماهنگی ریاست دانشگاه و ارتباط مستمر با اعضای هیات امنا دارند.
تشکیلات و ساختار
رئیس دبیرخانه دائمی دانشگاه با معرفی فرد مورد نظر و واجد شرایط توسط رئیس موسسه به هیات امناء و پس از تأیید توسط ایشان با ابلاغ ریاست دانشگاه/ دانشکده بعنوان مشاور ریاست و رئیس دبیرخانه دائمی هیات امناء دانشگاه/ دانشکده منصوب میشود.
پست های سازمانی در نظر گرفته شد برای این دبیرخانه علاوه بر مشاور و رئیس دبیرخانه دو پست کارشناسی بعناوین کارشناس دبیرخانه هیات امناء وکارشناسی امور اداری برابر شرح وظایف و شرایط احراز مصوب شده آن می باشد.
با این وجود برای پشتیبانی سایر فعالیت های لازم چون تایپیست یا اپراتور کامپیوتر، مسئول بایگانی و نیروهای خدماتی حسب نیاز و فضا و امکانات و تسهیلات و سایر توسعه های مورد نظر، رئیس دبیرخانه با نظر ریاست دانشگاه به این مجموعه اضافه نموده و در دبیرخانه بکار گمارده می شوند .